باشگاه خبری فراساحل: کشتیسازان چینی در ماه نوامبر 2015 به انتخاب نخست مالکان کشتی برای ساخت کشتیهای جدید تبدیل شدند. کشتیسازان چینی در ماه نوامبر 2015 به انتخاب نخست مالکان کشتی برای ساخت کشتیهای جدید تبدیل شدند و در این زمینه توانستند کشتیسازان کره جنوبی را پشت سر بگذارند.
به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارینتایمز، براساس تازهترین گزارش موسسه کلارکسون، در ماه نوامبر امسال ساخت نزدیک به 1.46 میلیون تن ناخالص (CGTs) کشتی به کشتیسازان چین سفارش داده شده که برابر با 80 درصد مجموع سفارشهای جهانی ساخت کشتی در ماه نوامبر است. از طرف دیگر، کشتیسازان کرهای کمترین حجم سفارش را در شش سال گذشته در ماه نوامبر امسال تجربه کردند. در این ماه تنها 79 هزار و 834 تن ناخالص (CGTs) کشتی به سازندگان کرهای سفارش داده شد.
اما با نگاهی به آمار 11 ماه سال 2015، در مییابیم که کشتیسازان کره جنوبی همچنان بیشترین سهم را در ساخت کشتیهای جدید در سطح جهان دارند. کشتیسازان کرهای توانستند در 11 ماه نخست امسال 9.92 میلیون CGTs سفارش ساخت کشتی دریافت کنند. کشتیسازان چینی بعد از کرهایها دوم شدند و 8.82 میلیون CGTs سفارش دریافت کردند. ژاپن نیز با ثبت 6.77 میلیون تن ناخالص سوم شد.
ضرردهی سه کشتیساز بزرگ کره
اما این خبر در حالی منتشر میشود که سه کشتیسازی بزرگ کره جنوبی یعنی صنایع سنگین هیوندای (HHI)، صنایع سنگین سامسونگ (SHI)، و مهندسی دریایی و کشتیسازی دوو (DSME) در ماههای اخیر به طور پیوسته ضررده بودهاند. در این میان شرکت دوو بیشترین ضرر را در پایان سه ماهه سوم سال 2015 ثبت کرد و میزان ضررش به 1.2 میلیارد دلار رسید. این کشتیسازی ضمن کاهش سفارشهای ساخت کشتی، با تاخیر در ساخت سفارشهای پیشین خود روبرو شده است که همین امر موجب ضرردهی بالای آن شده است.
هیوندای نیز در این مدت 398.4 میلیون دلار ضرر گزارش کرد. تنها شرکت سامسونگ توانست در سه ماهه سوم 2015 موفق به ثبت 45 میلیون دلار سود شود، این رقم نیز سامسونگ را از مرز خطر دور نکرده است زیرا که 70.7 درصد از درآمدهایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
کد خبر : 867
ارتباط با سردبیر : info@opc.ir